Hoe kunnen onze klanten de consument op een andere manier bedienen met onze kazen? Dat vroeg commercieel directeur Peter Verweij van Kaashandel Remijn zich af toen de coronacrisis begon. Een vraag waar Midmid wel raad mee wist.
Kaashandel Remijn is gespecialiseerd in Nederlandse (half)harde kaas en bestaat al veertig jaar. Oprichter en boerenzoon Kees Remijn begon ooit met het kopen van kazen bij lokale boeren, om deze vanuit zijn eigen kelder weer te verkopen aan consumenten. Hun kaas vliegt tegenwoordig vanuit Kerkdriel naar bijna 300 winkels in Nederland én verder all over the world van Amerika tot Australië. Maar met de huidige crisis groeide de vraag naar online verkoop mogelijkheden.
Om Kaashandel Remijn doelgericht te kunnen helpen levert Midmid gebruiksvriendelijke software, die wordt toegespitst op de wensen en de branche van de klant. In dit geval: kaas. Met twee eenvoudige stappen kunnen aangesloten winkels vervolgens hun eigen webshop samenstellen.
Kaashandel Remijn vult de centrale productbibliotheek van het platform met hun kazen, voorzien van de juiste informatie: naam, ingrediënten, voedingswaarde en eventuele allergenen. Ook online gaat het om gevoel en beleving bij de klant. Hiervoor maakt Kaashandel Remijn gebruik van pakkende omschrijvingen en sprekende productfotografie.
“Al een geruime tijd had ik in gedachten om een webshop te laten bouwen. In een professionele webshop gaat normaliter veel tijd en geld zitten. Peter van Kaashandel Remijn vroeg of ik interesse in een webshop had. Samen met Midmid hebben wij zeer snel en zonder grote investeringen een keurige shop gerealiseerd. Vragen m.b.t het inrichten van de webshop werden snel en correct beantwoord. Inmiddels verstuur ik pakketten door heel Nederland. Dit is allemaal extra omzet!”
Patrick Schouten, 't Kaaspunt Oosterhout
De speciaalzaken maken een eigen webshop aan die ze zelf kunnen beheren: ze voegen informatie toe over hun winkel en selecteren vanuit het centrale assortiment (productbibliotheek) de producten die ze verkopen. Daarnaast kunnen ze hun eigen producten toevoegen, van noten tot gedroogd fruit en smaakvolle olijfolie.
“We speelden al langer met het idee om een webshop te lanceren maar wisten niet goed waar te beginnen: met ons uitgebreide assortiment (ca. 400 kazen en delicatessen) is het een behoorlijke uitdaging. Toen de coronacrisis begon en Remijn en Midmid ons benaderde om in samenwerking een webshop te starten, was de keuze dus snel gemaakt. De webshop heeft een groot deel van de verloren omzet goed gemaakt.
Het contact tussen ons en Midmid is altijd vloeiend, wanneer wij onze eigen input willen voor de webshop gaan zij er direct mee aan de slag waardoor we de webshop helemaal hebben kunnen personaliseren.”
Thassia en Martin Koster, Fromagerie L`Amuse IJmuiden en Amsterdam
Met het platform van Midmid kunnen speciaalzaken die veelal nog traditioneel zijn ingericht, in één keer de stap naar online maken. Snel en efficiënt zonder dat ze daarvoor een compleet nieuwe website hoeven te lanceren. Zo vergroten ze niet alleen hun afzetmarkt, maar kunnen ze ook net dat beetje extra gemak en service richting de consument bieden.
Peter: “Dit is niet alleen praktisch tijdens corona, maar ook voor de toekomst. Voor consumenten die straks nog niet naar de winkels kunnen of willen, maar ook voor de algemene verkoop. Win-win dus.”
Al na de eerste maand zag Kaashandel Remijn duidelijke resultaten van hun online aanwezigheid.
“Via de software van Midmid kunnen onze speciaalzaken in deze tijden toch in contact blijven met de consument. Online en in de winkel.”
Peter Verweij, commercieel directeur Kaashandel Remijn
Wil je weten wat Midmid voor jouw onderneming kan betekenen?
Aarzel dan niet contact met ons op te nemen.