Midmid
Uw Slager klaar voor de toekomst.
Hoe 95 vakslagers een succesvolle digitaliseringsslag hebben gemaakt.

Online winkelen is niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven. Nederlanders bestellen tegenwoordig ook steeds vaker hun vers boodschappen online. Terwijl supermarkten en bezorgdiensten handig op deze trend inspelen, verdwijnen veel speciaalzaken omdat ze de stap naar online niet weten te maken. Zonde. Hoe kun je het authentieke karakter van een winkel doorvertalen naar online, zonder dat daarbij de beleving en kennis verloren gaat? Dat was de vraag die Uw Slager ons stelde.

“Door het nieuwe stuk ‘online’ weten méér mensen ons te vinden. Het is nu en-en.”

Daan Ruijter, Uw Slager te Obdam

Aandacht voor het product

Wat heeft de vakslager van nu nodig? Hoe ziet een gemiddelde werkdag eruit, welke processen kunnen worden verbeterd of geautomatiseerd, en hoe kunnen we ervoor zorgen dat de communicatie richting de consument zowel in de winkel als online eenduidig is?

In de eerste fase zochten we met Midmid antwoord op deze vragen en kwamen daarbij tot twee belangrijke inzichten:

1. Handwerk

Veel vakslagers doen bijna alles nog handmatig. Denk aan het samenstellen van prijzen, aanbiedingen, bestellingen en communicatie-uitingen. Door het gebrek aan een helder systeem is de kans op fouten groter en hebben slagers veel minder tijd om zich bezig te houden met wat ze écht belangrijk vinden: hun product.

2. Online zichtbaarheid

Alle activiteiten van de vakslager spelen zich fysiek af in de winkel. De meeste vakslagers maken geen gebruik van online bestellen of digitale promotiekanalen, waardoor ze potentieel een grote en belangrijke doelgroep mislopen.

“Met Midmid kan ik me volledig richten op mijn passie. Alle andere zaken worden automatisch geregeld.”

Sander Duin, Uw Slager te Breezand

Eén platform voor iedere vakslager

Op basis van deze inzichten heeft Midmid het online platform toegespitst op de wensen van de vakslagers die zijn aangesloten bij Uw Slager. De migratie van het oude naar het nieuwe platform is in kleine en behapbare fases opgedeeld, waardoor mogelijke risico’s zijn vermeden. Daarbij krijgt iedere ondernemer intensieve begeleiding zodat hij direct optimaal gebruik kan maken van de online bestelomgeving, e-mail en website, zonder daarvoor nieuwe hardware aan te hoeven schaffen.

Vanuit één online omgeving kan de vakslager nu bestellingen afhandelen, stelt hij met een druk op de knop zijn communicatiemiddelen samen, en heeft hij altijd inzicht in zijn cijfers. Denk aan bezoekersaantallen, bestellingen en omzetten. Zo kan hij zich volledig richten op zijn product en worden overige taken automatisch uit handen genomen.

“Wat begon met een pilot van vijf winkels, is inmiddels succesvol voor 95 Uw Slagers.“

Albert-Peter Veldkamp, directeur Uw Slager

Resultaten

  • Eén online platform voor 95 slagers die hiermee toegang hebben tot hun website, webshop, beeldbank, print- en drukwerk, analytics en narrowcasting;
  • Succesvolle migratie van 95 winkels van hun huidig platform naar een nieuw platform binnen 30 dagen;
  • In het eerste halfjaar ruim 4000 extra bestellingen en 135.000 extra bezoekers;
  • Door overstap naar nieuwe platform hebben alle slagers ook toegang gekregen tot nieuwe communicatiemogelijkheden zoals narrowcasting met wekelijkse nieuwe content.

Wil je weten wat Midmid voor jouw onderneming kan betekenen?
Aarzel dan niet contact met ons op te nemen.